A- A+ A
Община Царево
Официален сайт

Информация и контакти



Дирекция „Устройство на територията”  се ръководи от директор, изпълняващ функциите и на Главен архитект и включва следните отдели:    

Отдел „Архитектура, геодезия и управление на собствеността”:

  • Архитектура и геодезия

1. извършва административно-технически услуги по одобряване на устройствени и архитектурни проекти, визи за проектиране, издаване на разрешения за строеж , съгласно ЗУТ;
2. упражнява контрол за спазване и прилагане на общите и подробните устройствени планове, одобрени проекти и строителни книжа;
3. извършва контрол за недопускане на незаконно строителство, като съставя и връчва актове на нарушителите;
4. извършва технически проучвания и проверки по заявления и сигнали на гражданите и отговаря на същите;
5. издава удостоверения в рамките на своята компетентност;
6. участва  в комисии, свързани с дейността на общината;
7. окомплектова и изпраща преписки до съда;
8. заверява заповедни книги за строежи и регистрира въвеждането им в експлоатация;
9.организира изработването на нови устройствени планове и съгласуването им с инстанциите;
10. изготвя и придвижва преписки за частично изменение на подробните устройствени планове;
11. урежда отношенията между собственици и ползватели на земеделски земи по §4 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за собствеността и ползване на земеделските земи;
12. участвува в работата на комисията по § 62 от Правилника за приложение на Закона за собствеността и ползване на земеделски земи, за придобиване на собственост върху ползваните земи; изготвя заповеди за признаване и отказване право на собственост; 
13. осъществява дейността по разработването, приемането и одобряването на подробните устройствени планове на града, техническото обслужване на населението по задоволяване потребностите от жилищно строителство, сгради на бита - услуги, търговия, производство, култура, образование;
14. осъществява административно-техническо обслужване на населението в областта на селищното изграждане и териториалното устройство /огледи и решаване на спорове, молби и жалби на физически и юридически лица по архитектурни и градоустройствени въпроси/;
15. осъществява процедура по издаване на строителни разрешения и контрол по незаконното строителство.   Геодезия
16. организира изработването на нови специализирани кадастрални карти, регулационни планове и планове на подземната инфраструктура и съгласуването им с инстанциите;
17. извършва текущо попълване и промени на действащите кадастрални и регулационни планове и разписни книги, до изработване на кадастър и имотен регистър;
18. изготвя и придвижва преписките по допълване на кадастралните планове и по частично изменение на регулационните планове;
19.организира обявяването на кадастрални, регулационни и нивелетни планове;
20. нанася промени в разписните книги към наличните кадастрални планове при представяне на документи за собственост;
21. ръководи, координира и контролира цялостната кадастрална окомплектовка на документацията на общината при взаимодействие със службите на Агенция по кадастъра;
22.съхранява всички налични кадастрални и регулационни планове и техните изменения в техническия архивна електронен и хартиен носител;
23. участва в приемателните комисии за приемане на геодезическите видове работи;
24. проучва и предлага решение по постъпилите молби и жалби относно кадастралните и регулационни планове;
25. окомплектова и изпраща преписки до съда;
26. издава скици, справки и удостоверения за идентичност, за случаите , предвидени в закон или друг нормативен акт;
27. извършва въводи във владение на възстановени имоти;
28. подготвя документи за прокарване на временни пътища и право на преминаване през чужди имоти;
29. ограничава урегулирани поземлени имоти;
30. уточнява и определя административните адреси, съгласувано с отдел “ГРАО”;
31. подготвя преписки за промяна предназначението на земеделските земи, съгласно Закона
за опазване на земеделските земи;

  • Управление на собствеността /стопански дейности и общинска собственост/

 
1. организира сключване на приватизационни сделки с общински имоти и води регистър;
2. организира необходимите действия по предоставяне особено право на ползване – концесия;
3. организира дейности по отдаване под наем на имоти, провеждане на търгове и конкурси;
4. изготвя споразумения към договори (за отдаване под наем) и предизвестия за прекратяването им;
5. извършва контрол по стопанисване на общинските имоти;
6. извършва процедури по категоризация на търговските обекти и води регистър;
7. организира дейността за обществен превоз на пътници – транспортна схема, конкурси, договори и разрешения;
8. организира процедурата по издаване на лицензи, разрешения и регистрации, и води регистър;
9.организира и координира туристическата дейност;
10.подготвя ежемесечни справки за редовността на плащанията по договорите за наем на общински имоти, както и информация за просрочените плащания от нередовни наематели на общинска собственост;
11. подготвя и организира процедурите по провеждане на конкурси и търгове за предоставяне на концесии за общински обекти и дейности, в съответствие с Наредбата за концесиите в общината;
12. констатира наличието на рекламно-информационни елементи и следи за редовното внасяне на приходите, съгласно Наредбата за рекламите на общината;
13  води регистъра на общинските дружества, предприятия и дружества с общинско участие и координира дейността им;
14. извършва справки и въз основа на тях издава служебни бележки относно правото на ползване на земеделски земи, служебни бележки от емлячните регистри;
15. издава удостоверения по искане на земеделски производители и собственици на възстановени земеделски земи;
16. извършва регистрация на земеделска и горска техника;
17. изготвя предложения до общинския съвет за начина на стопанисване на земеделските земи - общинска собственост;
18. подготвя и участва в търгове за отдаване под наем на земеделски земи след решение на общинския съвет и подготвя съответните договори за отдаване под наем.
19. издирва, проучва и комплектова документите, доказващи собствеността на общината и съставя актове за общинска собственост;
20. проучва, комплектова и подготвя за изпращане на областния управител преписки за деактуване на имоти държавна собственост;
21. подготвя искания за безвъзмездно предоставяне на общината на имоти - държавна собственост;
22. издирва и съставя актове за незаети общински имоти;
23. подготвя отписването на имотите, неправилно актувани като общинска собственост, както и тези, основанието на които е отпаднало;
24. извършва организация по учредяване възмездно право на ползване на общински имоти, процедури по продажби по ЗОС;
25. организира изпълнението на жилищната политика на общината;
26. изготвя предложения до Кмета на общината и общинския съвет за промяна статута на общински жилища. Подготвя необходимите документи свързани с ползването на общинския жилищен фонд;
27.изготвя проекти на решения на общинския съвет за разпоредителни действия с имоти частна общинска собственост и след приемането им ги изпълнява;
28. координира и контролира процедурите, предвидени в Закона за устройство на територията, касаещи имотите общинска собственост;
29. извършва контрол по стопанисване на общински имоти, извършва огледи и изготвя констативни протоколи за състоянието им;
30. изготвя и организира изпълнението на заповеди за изземване на общински имоти;
31. изготвя справки и издава удостоверения по молби на физически и юридически лица за собствеността и ползването на имотите; заверява молби-декларации по обстоятелствени проверки;
32. организира провеждането на търгове и конкурси при приватизация на обекти общинска собственост;
33. подготвя и осъществява сключване на приватизационни сделки с общински имоти и вписване на ипотека при разсрочено плащане;
34. води на отчет постъпленията от приватизирани общински обекти, като подготвя уведомителни писма и искови молби при нередовни плащания;
35. следи за състоянието на общинските имоти и прави предложения за осигуряване на
бюджетни средства за ремонта и поддръжката им;

Отдел „Строителство и Програми на Европейския съюз”     

  • Строителство

1.подготвя поименните списъци на обектите по придобиване на дълготрайни материални активи с инвеститор общината;
2.разработва поименните списъци за проучване и проектиране и анализира ефективността на капиталовите разходи;
3. подготвя отчета за финансиране на капиталовите разходи и извършва корекции, които се налагат в процеса на строителството;
4. изготвя техническите задания за обществените поръчки в областта на строителството;
5. организира търгове, конкурси по оферти, свързани с устройството, изграждането на жизнената среда, архитектурата, благоустройство и строителство и подготвя договорите за строителството;
6. осъществява инвестиционна дейност и упражнява инвеститорски контрол;
7 подготвя проекти за участие в програми за външно финансиране на обекти;
8. подготвя проекти и провежда политиката на общината по Енергийната ефективност;
9. подготвя проекти и ревизира дейността по Национална програма “От социални помощи към осигуряване на заетост”;
10 съставя констативни протоколи и подготвя заповеди на Кмета на общината за премахване на неподходящи по вид и местонахождение второстепенни, стопански и временни постройки, павилиони и будки.
11. съхранява всички налични застроителни планове и техните изменения в техническия
архив;
12. анализира, съставя и контролира плана за капиталови разходи на общината;
13. организира следи и методически подпомага цялостната строителна  дейност;
14. координира изпълнението на строителната програма;

  • Програми на Европейския съюз

1.събира, обобщава и представя  своевременна и точна информация за финансиране на проекти от различни програми и инвестиционни фондове ;
2. изготвя анализи и маркетингови стратегии, разработва и осъществява  проекти и програми, събира и обобщава информация за донорски програми, фондове и НПО, 17. създава  база данни за възможностите за инвестиции в общината /на жителите в общината, бизнеса, НПО, гражданите/;
3. оказва цялостно съдействие на обществени организации и фирми, изявяващи интерес за реализиране на собствени проекти, ориентирани към икономическото развитие на община Царево и към създаване на нови работни места;
4. поддържа контакти с български и търговски мисии в чужбина, местни, национални и международни правителствени и неправителствени организации и структури на Европейския съюз със седалища в България и Европа;
5. осъществява политиката на общината за европейска интеграция, с цел подпомагане въвеждането на европейските стандарти в местното самоуправление.
6. подпомага Кмета на общината при формулирането и разработването на решения за реализиране на общинската политика, в сферата на неговите правомощия и компетенции, както и представянето й пред обществеността;
7. координира съвместните проекти с партньорските градове;
8. води и поддържа в актуално състояние регистър на подписаните международни споразумения и архива за тях.

Контакти:
Главен архитект - 0590 5 50 22
Архитектура – 0590 5 50 20
Геодезия – 0590 5 50 19
Незаконно строителство и архив – 0590 5 50 21
Строителство – 0590 5 50 51
Управление на собствеността:
Стопански дейности – 0590 5 50 13
Общинска собственост – 0590 5 50 24
Програми на Европейския съюз – 0590 5 50 48


‹ Назад

Дейности
Предстоящи събития